Thursday, August 18, 2011

Pengalaman menyusukan anak

Alhamdulillah anak saya yg ke-2 nie Allah S.W.T bg rezeki melimpah ruah untuknye coz until now nak masuk 5 bulan still fully breastfeeding..kepada anak mama yang 1st jangan berkecil hati kerana wlaupun x breastfeeding sepenuhnya tp dapat gak minum susu ibu menerusi botol..(tapi x lama) coz susu kering akibat x directfeeding huhu..mama xde pengalaman..bagi aku yang xde pengalaman waktu bersalin anak pertama so aku bernekad nak menyusukan anak yang kedua nie..alhamdulillah Allah S.W.T. permudahkan hambaNya yg begitu bersungguh2 mendalami ilmu tentang penyusuan susu ibu nie..Anak 1st aku kena c-zer coz bayi hampir lemas so yg ke-2 nie pon c-zer gak ntah mcmner bersalin yg ke-2 nie aku begitu kuat n bertenaga..Hari pertama aku begitu susah nak bangun dan menyusukan anak so aku cuba hari ke-2 bile disuakan cik B ke mulut anakku lantas terus menerkam (hehehe) teruja n terharu yang teramat sgt la but nurse dtg amik awal coz nurse kata anak sy kuat menyusu..gambar kat bawah nie ada yg NIP (nursing in public) gak..huhu x sempat2 nak minum susu (dahaga sungguh) tapi dapat gak kontrol bile b/feed kat luar..hehe




No comments:

Post a Comment