Thursday, February 21, 2013

Batu Karang

4/2/2013 (pagi) - Lebih kurang jam 10.00 pg lepas keluar dari tandas dan duduk di kerusi opis aku terasa sakit pinggang sebelah kiri yg amat sgt serta berdenyut2..pada mulanya mmg x pikir apa dah tunggu dan terus menunggu sakit mcm x reda2 plak..takut pon ada..masa 2 tempat yg sakit seakan "cramp" dan tangan x leh nak lepas..makin lama kaki sebelah kiri terasa kebas, tangan gan kuku pucat dan sejuk alamak apa yg terjadi nie..aku cube utk menahan tp x boleh lalu aku pegi ke unit kecemasan Pusat Kesihatan UiTM Shah Alam dan menunggu doc masuk after lunch kol 2 pm..doc check mybe takut angin n terus doc check air kencing ada darah suspect batu karang..huih luluh hati nie bile mendengar kata doc lepas 2 amik ubat dan doc x bg mc pon..balik opis bos plak panggil untuk skt..time 2 sakit dtg balik pucat lesi kuku biru pastu kaki n tangan cramp jd balik..huih terus org hantar g opis mak, smpi kat umah baru makan ubat..husband plak balik kg so selama 2 hari aku x leh nak dukung adam dan hawa..selama seminggu aku dpt mc..nasib la janji dpt rehat yg cukup sebab kerap kena g tandas (2 yg x tahan 2)

13/2/2013 - aku check up sekali lg kat klinik soraya doc check batu dh xde n darah pon dh kurang much better after makan ubat rowantinex dan ural alhamdulillah tp doc bgtau lebih elok refer gak hosp utk x-ray nak pastikan batu 2 mmg xde kat mana2 pon so aku dpt appt kat hosp sg buloh 27/2/2013 nervous gak la hopefully xde pape la..Disamping 2 aku cuba gak petua lain seperti makan temibikai or minum air tembikai, makan epal hijau + minyak zaitun..epal berfungsi untuk lembutkan batu karang katanya..

No comments:

Post a Comment