Friday, May 6, 2011

KisaH kaKi aNakku..

.. disini sy nak kongsikan bersama tentang apa yg aku n hubby aku alami..

kisahnyer begini aku x terlintas langsung nak buat 3D ker apa ke utk anak 1st nie so aku just g panel n scan mcm biasa je..aku mmg tau banyak kelebihan tentang scan 3D nie tp malas nak buat, aku telah selamat melahirkan baby boy melalui pembedahan (emergency operation) sb baby stress n dh berak so aku panik la tp x pikir apa dh..lepas doc bius aku tido n aku sedar2 je tnye nurse dia kata aku dh selamat bersalin 2 je n aku tnya mana anak aku n nurse kata ok aku akan dibawa ke bilik n hubby aku nampak tenang je aku dlm keadaan mamai lg masa 2 so pintu bilik aku di ketuk n aku ternampak lar kelibat seseorang di luar n orang 2 panggil hubby n ayah aku keluar setelah hubby aku masuk dalam bilik balik aku terus tanya nape gan orang 2 n siapakah gerangan pemuda itu? n kenapa ? tp hubby aku diam seribu bahasa n setelah aku paksa en hubby just ckp mama rest lar dl nti papa cite, aku tetap gan pendirian aku nak tau gak apa yg berlaku so en hubby pon dgn sayu bgtau lar pasal kedua2 kaki anak aku ada masalah skit jd pemuda td ialah doc pakar kaki n rupenye anak aku memiliki kaki yg bengkok ke dalam dlm bahasa saintifiknyer dipanggil "TALIPES" aku terus sayu n menitiskan airmataku di depan n hubby..en hubby berasa serba salah kerana telah memberitahuku perkara sebenar dlm keadaan ku belum cukup kuat lg..doc pakar ortopedik 2 bgtau tau kaki anakku akan disimen bg membetulkan semula bentuk asalnyer so anak aku disimen pd hari ke2 setelah dilahirkan..perasaan aku lg bertambah sayu bile hubby aku serahkan anakku ke pd mama dia..hari berganti hari aku tetap gak menangis..bayangkan lar dengan keadaan aku yg mcm 2 pastu kena dukung anak lg tp aku gagahkan jugak utk mendukungnyer...

... setelah berbincang gan family aku g hosp goment utk rujuk perihal anakku nie coz doc pakar tue dari hosp swasta n bayaran agak mahal n alhamdulillah doc kat goment terima kes anak aku..jd aku kena lar berulang alik dari ofis ke hosp untuk rawatan simen2 nie la..sampai lar doc bgtau anak aku dh boleh pakai kasut masuk 2 seingat aku lar anak aku start pakai kasut berumo 7 bln bayangkan lar lama 2 dia pakai simen..tp alhamdulillah wlaupon still pakai kasut tp skang anak aku dh leh berjalan..cume kakinyer agak lemah skit la tp x pe aku tau anak aku seorang yg tabah n gigih..

No comments:

Post a Comment