Friday, December 7, 2012

Kejadian yg x diduga

4/12/2012 detik2 cemas..

Perjalanan aku dan mak pagi itu sebelum ke tempat kerja agak kelam kabut skit biasa la ada konvo plak sepanjang seminggu mcm tue la.. ok di pendekkan cerita petang sebelum ke parking kereta aku berasa tenang je dan berasa seolah-olah tiada apa yg berlaku dan aku meneruskan perjalanan utk mengambil mak aku di opis dia..sepanjang perjalanan aku terpandang ke meter temperature kete menunjukkan kereta dlm keadaan ok dan x terlintas pon nak memandang ke arah lain..akan tetapi dalam masa 5 - 7 minit macam tue la aku terbau kuat minyak petrol yg entah dari mana datangnya dan aku terus membuka tingkap seluasnya di tingkat pemandu n penumpang dan ada sekali aku buka aircond lantas untuk pastikan kesahihan aku mengamati udara di luar iya mmg betul bau petrol yg agak kuat tp aku tertanya2 dari manakah baunya datang ye.. lantas aku rasa x sedap hati nak berhenti jalan sempit dan tiba-tiba ada dua orang hamba allah nie minta aku segera berhentikan kereta dan mematikan enjin kereta aku dan lantas terus aku menekan signal emergency dan parking ke tepi bersebelahan dengan kereta lain dan hamba allah nie memberitahuku yg minyak petrol mencurah2 dengan banyaknya selagi enjin dihidupkan selagi tue la minyak petrol mencurah2.. keadaan aku bertambah kelam kabut dek kerana hal tersebut dan hamba allah nie memberitahuku yg sekiranya ada yg merokok dan membuang putung rokok aku menyebabkan kebakaran dan meletup.. x tergambar diwaktu itu apa yg akan berlaku jika tiada seorang pon yg memberitahu aku tentang hal kejadian..mungkin ini dugaan aku dan hamba allah nie yg telah selamatkan aku dan allah masih memberikan aku peluang untuk teruskan kehidupan yg hanya sementara nie di muka bumiNYA..amin aku masih bernyawa dan bernafas hingga ke saat aku menaip cerita aku nie dan seterusnya yg aku bakal lalui..

No comments:

Post a Comment